Sök i den här bloggen

Translate

söndag 11 juni 2017

"De fångade" av Karin Slaughter (originaltitel: "The Kept Woman")

"De fångade" är en mycket mycket bra och spännande bok! Den är ganska lång och jag var lite tveksam i början men så snart storyn tog fart så var jag fast och jag var bara tvungen att fortsätta lyssna till den var slut. För ett år sedan läste jag "De vackraste" av Karin Slaughter och tyckte att den var spännande och läsvärd. Den här boken är ännu bättre. Ljudboken är 18 timmar och 7 minuter lång och den är uppläst av My Holmsten.

En före detta polis hittas mördad i en gammal nattklubb som ska byggas om till ett nytt hippt komplex. En sportagentur, många av de idrottsmän de representerar och andra höjdare har investerat mycket pengar i projektet. Men när polisen Will Trent och hans kollegor börjar utreda fallet och undersöka brottsplatsen visar spåren att det också måste finnas ett kvinnligt offer. Ett offer som har väldigt nära kopplingar till Will. Både han och hans närmaste påverkas personligt av utredningen och sportagenturen är långt ifrån samarbetsvillig. Det beror delvis på att en av deras stjärnor nyligen utreddes för våldtäkt av just Will.

Jag tycker att man ska läsa "De fångade" för att det är en mycket bra bok men också för att den är intressant och handlar om viktiga saker. Just ljudboken ingår just nu i Adlibris erbjudande om att köpa tre ljudböcker för 149 kr. Klicka här för att komma till erbjudandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar